26 Jan 2012

Berserah..

Bismillahi rahmanirahim~

Semestinya saya tidak tahu, apa yang akan berlaku di masa hadapan..apa ketentuan Allah kepada saya. Jadi, bila terbaca apa yang dikatakan oleh Ustaz Pahrol, saya rasa itu benar.

Sumber: Seperti dalam gambar
"Namun sekiranya berlaku sesuatu yang tidak dijangka dan tidak disangka maka bersabarlah. Belum tentu itu satu keburukan. Seringkali keberkatan, kebaikan dan kejayaan dibungkus oleh takdir dengan kepahitan, kerugian dan kegagalan.

Seringkali kita gagal melihat hakikat ini ketika ia sedang berlaku. Namun, apabila sedikit masa berlalu barulah kita sedar, rupa-rupanya Allah takdirkan kita berundur ke belakang untuk mengambil lajak bagi melonjak lebih tinggi dan lebih jauh ke hadapan.

Inilah hakikat hidup yang dipilih Allah untuk kita.

Kita akan terus berbaik sangka kepada Allah. Dia akan mengubat, melapang dan memberi kemenangan di sebalik setiap takdir-Nya. Ya, kita tidak akan tahu segalanya, kerana ilmu sekelumit cuma. Namun apabila Allah yang Maha Penyayang telah memilih itu kita maka yakinlah kasih sayang-Nya sentiasa mendahului kemurkaan-Nya. Yang pahit itu akan menjadi ubat. Yang pedih itu akan menjadi penawar.Jika itulah suara hati kita, mana mungkin kita gelisah, resah dan stress keterlaluan?

Yakinlah, kita hamba Allah. Allah tidak akan mengecewakan kita."

Ustaz Pahrol Mohd Juoi

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...