11 Oct 2012

Nutrisi untuk kehidupan yang lebih baik!

Bismillahi rahmanirahim~


Alhamdulillah, rumah dah dilengkapi dengan wifi. Jadi, inilah masanya untuk saya 'terminate' sahaja broadband. Tak lupa juga, terima kasih kepada abah tersayang kerana membiayai kos penggunaan wifi ini. Hehe.

Update blog kali ini adalah di atas permintaan Cik Shu tersayang, kawan saya di zaman sekolah menengah. Entri ini berkaitan dengan produk kesihatan yang saya ambil sejak Oktober tahun lepas iaitu Herbalife.


Untuk pengetahuan semua, produk daripada Herbalife memang terbaik kerana ia menggabungkan nutrisi selular dan kuasa protein supaya boleh mengawal rasa lapar, mengekalkan metabolisme yang sihat dan rasa bertenaga sambil menghilangkan kilo yang tidak dikehendaki. Begitu juga untuk mereka yang ingin menambahkan berat badan! Satu lagi kredit untuk Herbalife adalah program penggunaan yang sangat mudah diikuti dan sedap.

2 produk utama yang saya ambil adalah:

Formula 1 Nutritious Mixed Soy Powder
Disediakan dalam bentuk shake, mengandungi campuran lebih 20 vitamin diperlukan tubuh, mineral dan nutrien, selain karbohidrat dan protein. Kaya dengan antioxidant vitamin C dan E. Juga rendah kandungan lemak tepu dan kolestrol yang boleh mengurangkan risiko sakit jantung. Sebenarnya banyak lagi khasiat shake ini. Cuba bayangkan kalori untuk  hidangan shake hanya 83 kCal sahaja! Produk bintang untuk menguruskan berat badan.

Tea mix - Lemon & Hibiscus
Teh yang enak, mudah dan rendah kalori ini dapat memberi rasa kenyang dan meningkatkan tenaga. Begitu juga rasa ketagih kepada snek/makanan segera. Alternatif kepada penggemar kopi dan teh seperti saya. Boleh dinikmati panas atau sejuk. Mudah kan? 

Ramai juga yang mengatakan teh ini menyegarkan, dengan fungsi detoks dan pembakar lemak terbaik. Secawan bersamaan dengan 20 minit erobik!


Sila abaikan kening yang bereserabut tu :P

Testimoni daripada saya sendiri:
Hilang masalah migrain
Kurang masalah kepenatan
Hilang masalah tekanan darah rendah
Kurang masalah penghadaman yang tak teratur
Muka kurang berjerawat (Mak saya cakap kulit muka semakin 'glowing' hehe)
Kurang 'ketagihan' kepada kopi dan teh
Berat maintain

Kesimpulannya, masalah kesihatan saya kini selesai.


Bacaan komposisi badan saya
Paling excited: metabolic age = 22 tahun dan lemak visceral = 3 (baik).

Kini, target pertama saya untuk minum 3 liter sehari supaya lemak-lemak degil dapat dihilangkan dan lemak visceral (lemak yang mengelilingi organ dalaman) diturunkan sehingga menjadi 1. Insyaallah.. Saya juga ada mempromosikan Herbalife kepada mak cik, mak dan adik-adik. Alhamdulillah, mereka suka!!

Target kedua saya adalah menyertai program-program yang dianjurkan Herbalife seperti HOM, STS dan sebagainya. Terima kasih kepada upline saya: Zalina (coach, kawan sekolah menengah) dan Athirah (kawan sekolah menengah juga hehe) yang memperkenalkan produk ini kepada saya. You're simply the best!

Breakfast berkhasiat yang saya ambil!
Jadi, apa yang anda tunggu lagi? Berminat dan serius ingin mencuba? Hubungi saya di Facebook dan emel: amfiza306@yahoo.com atau amfiza306@gmail.com atau terus call/sms/whatsapp ke 016-3260136


Nota kaki: Saya baru jumpa majalah JOM! Ok, entri seterusnya :)

2 comments:

  1. xtahan highlight terus nama i tau..hehe..

    ReplyDelete
  2. Haha promote baik ni. Skali ngn blog tau!:D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...